Translate

Gradovi

Barselona

Moj prvi susret sa Španijom desio se upravo u Barseloni, proleća 2007. godine. Od tada sam Barselonu posetila još dva puta i svaki put me iznova očarala. To je grad u koji bih mogla da se preselim... odmah :). Prva asocijacija na prestonicu Katalonije je neobična arhitektura po kojoj je Barselona jedinstvena u svetu... > Nastavak teksta

Beč

Opšte poznato je da ga ceo svet zove Wien ili Vienna, a mi Beč. Manje je poznato da taj naziv potiče od naših severnih suseda Mađara koji prestonicu Austrije zovu Becs. Beč je poznat kao svetska prestonica muzike. U njemu su stvarali najpoznatiji kompozitori u svetu, kao što su Mocart, Betoven, Šubert, Hajdn ... > Nastavak teksta

Bolonja

Bolonja je reč koju često izgovaram na poslu, pri tom ne misleći na grad već na Bolonjsku deklaraciju koja je potpisana 1999. godine u Bolonji i kojom se određuju pravila održavanja nastave i način studiranja na evropskim univerzitetima. Bolonja je čuvena po svom Univerzitetu, koji je osnovan 1088. godine ... > Nastavak teksta

Bratislava

Smeštena gotovo na tromeđi Slovačke, Austrije i Mađarske, Bratislava je češće samo usputna stanica nego krajnja turistička destinacija. Takav geografski položaj predstavlja njenu prednost koliko i nedostatak. Zbog toga se ovaj grad na Dunavu sve više trudi da privuče pažnju na sebe i da turističku ponudu... > Nastavak teksta
Budimpešta

Spoj brežuljaka i ravnice, starog i novog, Budima i Pešte, Budimpešta je postala velegrad, koji je sve interesantniji turistima iz celog sveta, a tako je blizu nas. Prvi put sam bila u Budimpešti kao radoznala klinka. Tada sam bila željna svega što je nepoznato i novo i Budimpeštom sam bila iskreno impresionirana... > Nastavak teksta
Drezden

Grad na Elbi, kojeg nazivaju i Feniks, ponosi se svojim velelepnim građevinama, nastalim na temeljima gotovo potpuno porušenog grada, ali se takođe ponosi svojom bogatom muzičkom tradicijom, kao i raskošnim božićnim vašarima, zbog kojih turisti hrle u Drezden krajem decembra... > Nastavak teksta

Preko nepregledne pustinje stiže se do grada na obali Persijskog zaliva u kojem bogatsvo i raskoš paraju oči. Grad koji je nastao u surovoj pustinji svojim blještavilom i grandioznošću prkosi celom svetu. U njemu do devedesetih godina prošlog veka skoro da nije bilo nijedne turističke atrakcije, a sada se ... > Nastavak teksta
Istanbul

Pun kontrasta i jedinstven po mnogo čemu, Istanbul pleni svojom bogatom istorijom, nezaboravnim šopingom i neodoljivim šarmom. Osim što je jedini grad na svetu koji se prostire na dva kontinenta, ima i tri imena koja se i dalje koriste: Istanbul, Konstantinopolj i Carigrad. Iako je tokom svoje burne istorije ... > Nastavak teksta

Kada sam sa drugaricama boravila u Londonu, rešile smo da jedan dan izađemo iz grada i uputimo se u čuveni Kembridž, koji je od Londona udaljen oko 80 km. Do Kembridža smo putovale vozom i usput smo videle brojna engleska sela i pašnjake. Verovatno zbog toga što sam gledala dosta kriminalističkih... > Nastavak teksta
Krakov

Nekadašnju prestonicu Poljske, a sada važan kulturni i univerzitetski centar, posećuju milioni turista iz svih krajeva sveta. Na stotine atrakcija vrednih pažnje smešteno je u starom gradu Krakova, koji je uvršten u listu svetske kulturne baštine. Pod okriljem UNESCO su takođe brdo Vavel sa dvorcem i katedralom i ... > Nastavak teksta
Lisabon

Lisabon nam je bio treća stanica pri mojoj prvoj i za sada jedinoj poseti Portugaliji. Nakon Esposenda i Porta, stigle smo u prestonicu Portugalije, grad pun istorije, a kako i ne bi bio kada je osnovan čak 1200 godina pre nove ere, što ga čini starijim čak i od Rima. Smešten je na strateški važnoj poziciji... >Nastavak teksta
London

Kada sam prvi put kročila u centar Londona, nakon što sam sa još dve drugarice sa aerdoroma Heathrow stigla do metro stanice Hyde Park Corner, imala sam utisak da sam u vremenskoj mašini. Besprekorno očuvane viktorijanske kuće od crvene cigle i crni taksiji - „hackney” odavali su utisak prošlih vremena...> Nastavak teksta
Ljubljana

Ovogodišnja zelena prestonica Evropske Unije - Ljubljana je centar Slovenije u svakom smislu te reči, počevši od geografskog položaja, preko kulture, nauke i politike. Glavni trg u centru Ljubljane nazvan je po čuvenom pesniku Francu Prešernu, koji je svoj današnji izgled dobio u 17. veku...> Nastavak teksta

Madrid uživo i Madrid pre nego što sam ga videla uživo za mene su dva potpuno različita grada. Nisam mogla ni da zamislim da će me španska prestonica toliko oduševiti jer nema ni more ni reku niti neku drugu prirodnu lepotu, a zgrade i trgovi me teško mogu impresionirati. I baš te velelepne građevine ...> Nastavak teksta

Prelazak sa 30°C, koliko je tada bilo u Beogradu na 10°C u Minhenu nije mi se baš svideo. Srećom, svakog narednog dana mog boravka u ovom gradu, temperatura je rasla za po pet stepeni, a oblaci su se povlačili, pa je i moj prvi utisak kišovitog Minhena zamenjen mnogo lepšim uspomenama... > Nastavak teksta
Napulj

Za Napulj se može reći mnogo toga i koliko god epiteti bili kontradiktorni, najverovatnije su svi tačni! To je grad kontrasta, bučan i na momente haotičan, gostoljubiv i opasan, raskošan i ofucan, blistav i prljav. Napulj je sve u jednom. Samo nije dosadan! Prvo što sam ugledala po dolasku u Napulj je ... > Nastavak teksta

Pariz

Svi žele da bar jednom u životu izbliza vide Ajfelovu kulu i Trijumfalnu kapiju, posete Luvr, prošetaju se Jelisejskim poljima i makar na kratko budu deo grada svetlosti. Ja sam na pariski asfalt prvi put kročila na studentskoj ekskurziji. Iako smo tada imali jednog od najboljih vodiča za Pariz ... > Nastavak teksta
Porto

Drugi po veličini grad u Portugaliji, a po meni najšarmantniji, nalazi se na severu ove lepe i gostoljubive zemlje. Porto nije ni previše sređen ni previše moderan grad ali valjda taj šareniš raznobojnih fasada od kojih su mnoge oronule, zelenilo, cveće i veš koji se suši na terasama i uz to mnogo istorijski značajnih ... > Nastavak teksta

Motivi za odlazak u zlatni grad, kako najčešće nazivaju Prag, mogu biti različiti, od upoznavanja kulturno-istorijskih spomenika, arhitekture, muzeja, do pivnica i seksualnog turizma, što je poslednjih godina u Pragu sve zastupljenije. Nezavisno od povoda, Prag vredi videti i doživeti. Moje posete Pragu bile su... > Nastavak teksta
Ravena

Još jedan tmuran zimski dan i još jedan lep italijanski grad. Ravena se ne može pohvaliti popularnošću koju imaju Rim, Venecija ili Firenca, ali je to grad koji osim uskih ulica i trgova, tipičnih za Italiju, ima dosta toga što drugi italijanski gradovi nemaju. Ravena je karakteristična po mozaicima i smatra se ... > Nastavak teksta
Rim

Čitava decenija je prošla od moje prve posete Rimu, kada sam sa drugaricom lutala ulicama i parkovima Rima, pila vodu sa svake fontane, upijala svaki kutak i divila se svakom trgu i svakoj građevini u večnom gradu. Ne sećam se šta smo prvo posetile ali se sećam da smo odmah zalutale :) ...> Nastavak teksta

Salerno

Najjužnije mesto koje sam posetila u Italiji je živahan lučki grad Salerno, smešten na obali Tirenskog mora. Na putu do Salerna, obišli smo celu Amalfi obalu, sve vidikovce i sva mesta od Sorenta do Salerna, pa mi je i sam put bio uzbudljiv, a ne samo obilazak grada. Prvo što me je impresioniralo ... > Nastavak teksta

San Marino

Jedna od mojih prvih asocijacija na San Marino su Igre bez granica, koje pamtim iz detinjstva, a gde je između ostalih učestvovala i ova mala država. Mnogo godina kasnije, sasvim neplanirano, obrela sam se u San Marinu. Prilikom izleta u Rimini, pažnju mi je privukla tabla sa voznim redom ... > Nastavak teksta

Segedin

Iako je Segedin stari grad koji se može podičiti bogatim kulturno-istorijskim nasleđem, među našim ljudima je najčešće prva asocijacija na Segedin - šoping. Lično mi se ne sviđa kada jedan tako lep grad dobije takvu etiketu i možda baš u inat tome u Segedinu nisam kupila baš ništa za poneti kući ...> Nastavak teksta

Sofija

Prateći vremensku prognozu pred odlazak za Sofiju, iznenadile su me nešto niže temperature u ovom gradu u odnosu na Beograd. Razlog tome je verovatno nadmorska visina od 550 m na kojoj se Sofija nalazi. Sofija je jedna od najviših prestonica Evrope ali i pored toga grad je gotovo sasvim ravan... > Nastavak teksta
Temišvar

Jedan od izleta koji se najčešće može videti na veb sajtovima domaćih turističkih agencija i grupnih kupovina je izlet u Temišvar. Ovaj, nama najbliži rumunski grad, jedan je od najudaljenijih od rumunske prestonice, Bukurešta. Temišvar je treći grad po veličini u Rumuniji i predstavlja sedište okruga Tamiš... > Nastavak teksta
Trst

Nama najbliži italijanski grad smešten je u Tršćanskom zalivu i predstavlja jednu od najvažnijih luka na Jadranu. Interesantno je da je Trst bliži Beogradu nego glavnom gradu Italije, a čak sedam puta je bliži glavnom gradu Slovenije nego Rimu. Zato sam prilikom jednog boravka u Sloveniji iskoristila priliku i posetila ... > Nastavak teksta
Venecija

Grad koji važi za jedan od najromantičnijih na svetu posetila sam nekoliko puta jer u mom slučaju svi putevi ne vode u Rim, već u Veneciju :). Mada, ma koliko puta bila u ovom gradu, verovatno ću svaki put zalutati u lavirintu od uskih uličica, ali to je deo šarma Venecije. Mnogi ne prepoznaju taj venecijanski šarm ... > Nastavak teksta
Verona

Najpoznatiji par ljubavnika koji su zbog svoje ljubavi izgubili živote, živeće večno u Šekspirovom delu i u Veroni, koju je čuveni pisac izabrao za mesto dešavanja zabranjene ljubavi. Iako u Veroni ima mnogo značajnijih kulturno-istorijskih znamenitosti, ovaj grad ne bi ni izbliza bio toliko popularan ... > Nastavak teksta

Zagreb

Ne poznajem Zagreb od ranije, kada smo bili u istoj državi, pa zato i ne mogu da poredim Zagreb nekad i sad. Iako se u Zagreb iz Beograda stiže za manje od četiri sata automobilom, većinu evropskih prestonica sam upoznala pre Zagreba. Ali od glavnih gradova nekadašnjih jugoslovenskih republika ... > Nastavak teksta